Create your flash banner free online
وبلاگ تخصصی سیستم عامل شبکه

معرفی یک وبلاگ بازی

 توجه / توجه 

معرفی یک وبلاگ بازی جدید حتما ببینید  

www.digigame.rozblog.com


چیست ELF

ELF (اجرایی و لینک کردن فرمت) با فرمت باینری در اصل توسط USL (آزمایشگاه سیستم یونیکس) توسعه یافته و در حال حاضر در سولاریس و سیستم V انتشار 4 استفاده می شود. به دلیل افزایش انعطاف پذیری خود را بر فرمت a.out که لینوکس استفاده می شود که قبلا، شورای همکاری خلیج فارس و C کتابخانه توسعه دهندگان تصمیم گرفت در سال گذشته به حرکت با استفاده از ELF به عنوان فرمت استاندارد باینری لینوکس نیز است.

به ادامه مطلب بروید

Create your flash banner online in 5 step
.: ادامه مطلب :.

Comptia Network فیلم آموزشی شبکه

  دانلود Comptia Network فیلم آموزشی شبکه

|  فیلم آموزشی TrainSignal - Comptia Network+ Certification Exam N10 004 Full Course  |

| به همراه لینک های کمکی از سرور RapidShare |

با یکی از آموزش های مهم در مورد شبکه های کامپیوتری در خدمت شما هستیم. Network+ یك مدرك بین المللی است كه شركت CompTIA آن را ارائه میدهد. افرادی كه امتحان مربوطه را با موفقیت پشت سر بگذارند مدرك Network+ برای آنها صادر و ارسال می شود. برای موفقیت در امتحان Network+ و اخذ مدرك مربوطه تسلط بر مفاهیم موارد دوره Network+ الزامی است.
مدرك Network+ یكی از معتبرترین مداركی است كه شركتها و سازمانها برای استخدام و به كارگیری نیروهای فنی و متخصص در شبكه های كامپیوتری به آن توجه خاص دارند.هدف دوره Network+ آموزش علمی و عملی مفاهیم تئوری و كاربردی شبكه های كامپیوتری و اینترنت و مسائل مربوط به طراحی، شناسائی، نصب، راه اندازی، نگهداری، پشتیبانی و تعمیر شبكه های كامپیوتری است.
.: ادامه مطلب :.

Network Address Translation یا NAT
Network Address Translation
NAT یا Network Address Translation پروتکلی است برای تبدیل آدرس های IP غیر معتبر به آدرس های معتبر برای استفاده کاربران از اینترنت که در لایه 3 مدل OSI کار می کند.
این امکان زمانی مورد استفاده قرار میگیرد که در یک شبکه کاربرانی که دارای آدرس های معتبر نیستند نیاز به برقراری ارتباط با اینترنت را دارند.

این پروتکل تعداد آدرس های غیر معتبر را که از یک طرف به یک اینترفیس سرور NAT متصل است را در قالب یک آدرس معتبر(Encapsulation)  به سمت اینترفیس خروجی که به اینترنت متصل است ارسال می کند.
به زبان ساده زمانی از این سرویس استفاده می کنیم که تعدادی کامپیوتر را بخواهیم از طریق یک ارتباط اینترنت به اینترنت متصل نمائیم. برای راه اندازی این سرویس روی ویندوز سرور 2003 نیازمند 2 کارت شبکه بر روی کامپیوتر سرور که یکی از آنها به شبکه داخلی و دیگری به طریقی شبکه اینترنت متصل باشد ، هستیم.

NAT یکی از ابزارهای قدرتمند دنیای IT است که دقیقا همان کاری را انجام می دهد که از اسم آن بر می آید,به وسیله NAT میتوانیم آدرسهای یک شبکه را به یک شبکه دیگر ترجمه کنیم.
.: ادامه مطلب :.

UNIX و SOLARIS مدیریت حافظه در

از آنجا که قرار است یونیکس مستقل از ماشین باشد، طرح مدیریت حافظه از سیستمی به سیستم  دیگر فرق می کند. گونه های اولیه یونیکس به طور ساده از بخش بندی پویا و بدون هیچ طرح حافظه مجازی استفاده می کردند. پیاده سازیهای کنونی، از جمله SVR4 و solaris 2x از حافظه مجازی صفحه بندی شده سود می برند.

(به صورت مقاله کامل در ادامه مطلب)

.: ادامه مطلب :.

سیستم عامل تحت وب رایگان و کد باز eyeOS 1.7

در گستران وب امروز و در دنیای دیجیتالی امروز هر چیزی امکان تحقق یافته است.زبان های برنامه نویسی قدرتمندی در حال حاضر وجود دارند که یکه تاز بی چون و چرای زبان های تحت وب هستند.
زبان برنامه نویسی php به عنوان محبوب ترین زبان برنامه نویسی که هزاران سیستم مدیریت محتوی تحت وب رایگان و کد باز را در نت امروز تولید کرده است که این زبان پا در دنیای سیستم عامل های آنهم تحت وب نیز گذاشته و کاربران نت را بیش از پیش خوشحال و دلگرم نموده است.
یکی از این سیستم عامل ها که با این زبان برنامه نویسی قدرتمند و بانک اطلاعاتی فوق العاده منعطف MySQL تهیه شده است eye OS می باشد.

مشاهده نسخه آنلاین سیستم عامل

به ادامه مطلب بروید

.: ادامه مطلب :.

سرویس محاسبات ابری Cloud Computing

 

عبارت Cloud Computing به معني توسعه و به‌کارگيري فناوري‌ کامپيوتر (Computing) بر مبناي اينترنت (Cloud) است. اين عبارت شيوه‌اي از محاسبات کامپيوتري در فضايي است که قابليت‌هاي مرتبط با فناوري اطلاعات به عنوان سرويس يا خدمات براي کاربر عرضه مي‌شود و به او امکان مي‌دهد به سرويس‌هاي مبتني بر فناوري در اينترنت (Cloud) دسترسي داشته باشد؛ بدون آنکه اطلاعات تخصصي در مورد اين فناوري‌ها داشته باشد و يا بخواهد کنترل زيرساخت‌هاي فناوري که از آن‌ها پشتيباني مي‌کند را در دست بگيرد. اين عبارت در اصل يک مفهوم کلي است که براي يکپارچه کردن فناوري‌هاي نويني مثل نرم‌افزار به عنوان سرويس، وب 2 و ديگر ترفند‌هاي جديدي که به تازگي عرضه شده‌اند، به کار مي‌رود تا با موضوعات معمول و روزمره بتوان به کليه نيازهاي کاربران در فضاي اينترنت پاسخ گفت. براي مثال، سرويس Google Apps ابزارهاي عمومي تجاري را به صورت آنلاين عرضه مي‌کند تا کاربران بتوانند در حالتي که اطلاعات و نرم‌افزارهاي آن‌ها روي سرور موجود است، از طريق يک مرورگر اينترنتي به آن‌ها دسترسي داشته باشند.

ابر، تصویری است انتزاعی از شبکه ای عظیم و توده ای که حجم آن مشخص نیست، نمی دانیم از چه میزان منابع پردازشی تشکیل شده. ابعاد زمانی و مکانی یکایک اجزای آن نیز دانسته نیست،

نمی دانیم سخت افزار ها و نرم افزارها کجای این توده قرار دارند، اما آنچه را که عرضه می کند، می شناسیم.

 (به ادامه مطلب مراجعه نمایید)

.: ادامه مطلب :.

++ fingerprinting سیستم عامل از راه دور با دقت بسیار زیاد

میخواهم درباره یک ابزار مفید در لینوکس و بسیار قوی در رابطه با fingerprinting با شما صحبت کنم !! این ابزار در نوبه خود بسیار کامل است قابلیت های بسیار زیادی را هم دارد بیشتر صحبت نمیکنم و شما را به مشاهده یک نمونه از نتایج آن دعوت میکنم !!! البته این ابزار قابلیت های بسیاری دارد که خودتان با کمی بازی با ان میتوانید به تمام آنها مسلط بشوید .

همراه با ای پی های مورد استفاده در یک شبکه خانگی

 

.: ادامه مطلب :.

فایروال IPTables ، زنجیره و قوانین

موضوع مورد بحث در این مقاله، مفهوم جداول، زنجیرها (Chains) و قوانین (Rules) می باشد و اینکه به چه شکل می توان از آنها استفاده نمود تا یک کامپیوتر دارای سیستم عامل Linux را به یک فایروال تبدیل نمود.

در این مقاله هدف بررسی مجموعه دستورات لازم برای آنکه یک فایروال توسط IPTables راه اندازی شود، نمی باشد؛

(به صورت مقاله کامل برای شما کاربران عزیز)

.: ادامه مطلب :.

در سیستم عامل سرور چیست Scalability

یک سیستم عامل شبکه ای، قادر به انجام عملیات و ارائه سرویس های مربوطه نخواهد بود. سیستم های عامل شبکه ای، سرویس ها و خدمات خاصی را در اختیار کامپیوترهای موجود در شبکه قرار خواهند داد:
هماهنگی لازم در خصوص عملکرد دستگاه های متفاوت در شبکه بمنظور حصول اطمینان از برقراری ارتباط در مواقع ضروری
امکان دستیابی سرویس گیرندگان به منابع شبکه نظیر فایل ها و دستگاه های جانبی نظیر چاپگرها و دستگاه های فاکس
اطمینان از ایمن بودن داده ها و دستگاههای موجود در شبکه از طریق تمرکز ابزارهای مدیریتی

● ویژگی های یک سیستم عامل شبکه ای
یک سیستم عامل شبکه ای می بایست امکانات و خدمات اولیه زیر را ارائه نماید:
ارائه مکانیزم ها ی لازم بمنظور برقراری ارتباط بین چندین دستگاه کامپیوتر برای انجام یک فعالیت

.: ادامه مطلب :.

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد

مطالب قبلي





Copyright © 2009-20010 Loxblog.com All Rights Reserved . Designed by Loxblog.com

amoozesh-osn

سید امیر محمد میرصفی

amoozesh-osn

http://amoozesh-osn.loxblog.com

وبلاگ تخصصی سیستم عامل شبکه

وبلاگ تخصصی سیستم عامل شبکه

وبلاگ تخصصی سیستم عامل شبکه

به وبلاگ من خوش آمدید .:Operation System Net:.

وبلاگ تخصصی سیستم عامل شبکه

ابزار پرش به بالا