Create your flash banner free online
وبلاگ تخصصی سیستم عامل شبکه

معرفی ویندوز سرور 2008

http://www.windows7key.ws/images/Microsoft%20Windows%20HPC%20Server%202008%20(5Client).jpg

ویندوز سرور 2008 پیشرفته ترین سیستم عامل ویندوزی است که تا کنون ارائه شده و به منظور افزایش قدرت نسل جدید شبکه ها، برنامه های کاربردی و خدمات وب طراحی شده است. با استفاده از ویندوز سرور 2008 شما قادر خواهید بود خواسته ها و تجربیات گرانقدر کاربران خود را توسعه، انتقال و مدیریت نموده، زیر ساخت شبکه بسیار امنی فراهم آورده و ارزش و اثربخشی تکنولوژی در سازمان خود را افزایش دهید.

گرچه ویندوز سرور 2008 برمبنای توانایی ها و تجارب موفق ویندوزهای سرور قبل از خود ساخته شده است اما ویژگی های ارزشمند جدید و پیشرفت های چشمگیری نسبت به سیستم عامل های پیش از خود نشان می دهد. ابزارهای وب جدید، فن آوری محیط های مجازی، افزایش امنیت و ابزارهای مدیریت در ویندوز سرور 2008؛ صرفه جویی در وقت، کاهش هزینه و فراهم نمودن چارچوبی یکپارچه برای زیرساخت فن آوری سازمان به ارمغان آورده اند.

همراه با دانلود سیستم عامل windows server 2008

.: ادامه مطلب :.

معرفی ویندوز سرورینگ 2003

 عکس   ویندوز سرورینگ 2003

محتوای این تحقیق در مورد ویندوز سرور ۲۰۰۳ می باشد که در ابتدا توضیحی در مورد ویندوز سرور ۲۰۰۳ سپس نکاتی درباره ویندوز سرورینگ ۲۰۰۳ و در آخر هم آموزش ویندوز سرور ۲۰۰۳ پرداخته شده ، که فهرست مقاله  ویندوز سرور ۲۰۰۳ بصورت زیر است:

ویندوز سرور ۲۰۰۳ چیست؟

روش ‌های نصب ویندوز سرور ۲۰۰۳

سرویس دستیابی از راه دور ویندوز سرور ۲۰۰۳

معرفی دایرکتوری فعال ویندوز سرور ۲۰۰۳

DNS در ویندوز سرور ۲۰۰۳

پروتکل پیکربندی پویای میزبان (DHCP) ویندوز سرور ۲۰۰۳

همراه با فایل PDF برای دانلود در ادامه مطلب . . .

 

.: ادامه مطلب :.

ویندوز سرور چیست ؟
 
ویندوز سرور یکی از ویندوز های مایکروسافت است که بخاطر کنترول یوزر – مدیریت یوزر و ارایه خدمات را به یوزر فراهم می سازد.
 
هدف اصلی ویندوز سرور چیست ؟
 
Ø مدیریت بهتر
Ø اسانی کار
Ø ارایه خدمات
Ø کاهش هزینه

.: ادامه مطلب :.

kernel چیست؟

 
چهار نوع دسته بندي كلي براي هسته سيستم‌هاي عامل وجود دارد:
در علم كامپيوتر، هسته (kernel) اساسي‌ترين بخش يك سيستم عامل است. هسته سيستم عامل برنامه‌اي است كه دسترسي ايمن به سخت‌افزار را براي برنامه‌هاي گوناگون فراهم مي‌كند. به علت تعدد برنامه‌هاي كامپيوتري، همچنين از آنجايي كه دسترسي به سخت‌افزار محدود است، هسته از طريق تكنيكي كه Multiplexing ناميده مي‌شود، تصميم مي‌گيرد كه يك برنامه چه وقت و به چه مدت مي‌تواند بخشي از سخت‌افزار را در اختيار بگيرد. از آنجايي كه دسترسي مستقيم به سخت‌افزار مي‌تواند بسيار پيچيده باشد، معمولا هسته سيستم‌هاي

عامل مجموعه‌اي از سخت‌افزارهاي مجرد را پياده‌سازي مي‌كنند. اين مجرد‌سازي پيچيدگي‌هاي سخت‌افزاري را پنهان مي‌كند و رابطي (Interface) ساده و يكنواخت براي سخت‌افزار فراهم مي‌كند كه استفاده از آن را براي برنامه‌نويسان آسان‌تر مي‌كند.
براي اجراي يك برنامه بر روي كامپيوتر وجود هسته در سيستم عامل ضروري نيست. برنامه‌ها مي‌توانند مستقيما بر روي كامپيوتر بارگذاري و اجرا شوند، به شرط آنكه نويسنده برنامه‌ توانايي نوشتن چنين برنامه‌هايي را، بدون پشتيباني سيستم عامل و انتزاع سخت‌افزاري داشته باشد. اجراي برنامه‌ها بدون استفاده از سيستم عامل، در بسياري از كامپيوترهاي اوليه روش معمولي بوده است. البته، در اين روش براي اجراي برنامه‌هاي مختلف لازم بود كه مجددا كامپيوتر راه‌اندازي (Reset و برنامه بارگذاري شود. سرانجام براي رفع اين مشكل برنامه‌هاي كمكي كوچكي مثل loaderها و debuggerها ايجاد شدند، كه حين اجراي برنامه‌هاي مختلف در حافظه باقي‌مي‌ماندند يا از حافظه ROM بارگذاري مي‌شدند. با توليد اين برنامه‌هاي كمكي پايه و اساس چيزي كه ما آن را هسته سيستم عامل مي‌خوانيم شكل گرفت.
.: ادامه مطلب :.

انواع زمانبند ها در سیستم عامل

از یک جنبه زمانبندهای پردازش در سیستم عامل به سه دسته الف- دراز مدت (Long term scheduler) ب– کوتاه مدت(Short term scheduler) ج – میان مدت, تقسیم بندی می‌شوند.

در یک سیستم دسته‌ای پردازشهای بیشتری نسبت به آنچه فوراً می‌توانند اجرا شوند تحویل داده می‌شوند . این پردازشها در دیسک نگهداری می‌شوند .زمانبندی دراز مدت (یازمانبندی کار sheduler Job )پروسسهایی را انتخاب کرده و آنها را برای اجرا از دیسک به حافظه اصلی می‌آورد.

زمانبند کوتاه مدت (یا زمانبند CPU) از بین پروسسهای موجود در حافظه اصلی که آماده اجرا هستند یک را انتخاب کرده و CPU را به آن اختصاص می‌دهد. غالبا زمانبند کوتاه مدت هر صد میلی ثانیه یک بار اجراء می‌شود ولی زمانبند دراز مدت ممکن است هر چند دقیقه یک بار اجرا شود. در واقع زمانبند دراز مدت در جه چند برنامگی (degree of multiprogramming) یعنی تعداد پردازشهای موجود در حافظه را کنترل می‌کند .
زمانبند دراز مدت وقت زایدی برای تصمیم گیری دارد ولی زمانبند کوتاه مدت می‌بایست خیلی سریع تصمیمی گیری کند. زمانبند دراز مدت می‌بایست مخلوط مناسبی از پردازشهای CPU-limiter و I/O limited را جهت قرار گیری در حافظه انتخاب کند تا کارایی CPU و وسایل I/O بهینه شود. در بعضی سیستمها مثل اغلب سیستم های اشتراک زمانی زمانبند دراز مدت وجود ندارد, چرا که هر پردازش در سیستم عامل جدید جهت زمانبند CPU در حافظه گذاشته می‌شود تا زمان پاسخ دهی به برنامه مناسب باشد.

 

 

.: ادامه مطلب :.

لینوکس چیست؟

لینوکس یک سیستم عامل آزاد و باز متن است که تحت مجوز GNU/GPL منتشر شده است. باز متن به این معنی که هر شخصی آزاد است تا از آن استفاده کند ،‌آن را تغییر دهد و حتی می تواند آن را دوباره توزیع کند.

لینوکس در سال ۱۹۹۱ در دانشگاه هلسینکی فنلاند توسط یک دانشجوی جوان به نام لینوس تروالدز نوشته شد. تراوالدز در اصل با Minix (که یک یونیکس خلاصه شده است.) کار می کرد ،‌اما تصمیم گرفت تا سیستم عاملی دلخواه خود و بر اساس UNIX خلق کند و این ماجرا با انتشار نسخه ی 0.02 در سال ۱۹۹۱ توسط او آغاز شد که در زمان نوشتن این مقاله آخرین نسخه ی پایدار آن 2.6 می باشد.
لینوس ترووالدز طی یک نامه ی الکترونیکی خبر نوشتن سیستم عامل بازمتن خود را اعلام کرد ، طولی نکشید که صدها نفر از سراسر دنیا خواهان کار با این سیستم عامل باز متن (
Open Source) که به UNIX شباهت داشت شدند و شروع به توسعه ی ان کردند.

امروزه توزیع های فراوانی از لینوکس و جود دارد که از هسته و نرم افزار های آزاد (Free Software) همراه هسته تشکیل می شوند. همه ی این توزیع ها از یک هسته ی واحد به نام لینوکس استفاده می کنند.
اگر بخواهیم دقیق تر توضیح بدهیم ، لینوکس یکسری کد است و ارتباط بین سخت افزار ها و نرم افزار ها را برقرار می کند (به عنوان هسته یا کرنل) و یک توزیع لینوکس (که در زبان عام به ان لینوکس می گویند) شامل هسته و تعداد زیادی نرم بازمتن می باشد مانند توزیع های ردهت (
Redhat) ، دبیان ( debian ) ، اسلاکویر( Slackware) وجینتو(Gentoo).
شایان ذکر است که امروزه برای راحتی به توزیع های لینوکس همان لینوکس گفته می شود که البته صحیح آن گنو/لینوکس می باشد ، چرا که بیشتر نرم افزار های استفاده شده در این توزیع ها تحت مجوز های گنو انتشار یافته اند، بنابراین این از این پس هر جا که از لینوکس نام می بریم منظورمان همان توزیع های گنو/لینوکس است مگر ان که صریحا به هسته ی لینوکس اشاره کنیم .
II.لینوکس سیستم عامل قرن ۲۱
در ابتدای مقاله هم اشاره کردیم که گنو/لینوکس یک سیستم عامل بامتن (Open Source) است . بازمتن بودن گنو/لینوکس باعث شده تا عده ی فراوانی از سرتاسر جهان توسط اینترنت گردهم آمده و برروی این سیستم عامل کار کنند ، نتیجه ی این گردهم آیی سیستم عاملی قدرتمند با ویژگی هایی منحصر به فرد شده که علاوه بر رایگان بودن و باز متن بودن ویژگی های بسیاری دارد که باعث شده تا لینوکس که در ابتدا در محیط های دانشگاهی و آکادمیک بزرگ شده حالا دیگر پا به عرصه ی تجارت و دولت بگذارد تا جایی که دولت های بزرگ اروپا مانند آلمان و اسپانیا سیستم عامل ملی خود را لینوکس اعلام کنند و البته نه تنها دولت ها بلکه نهاد ها و وزارت خانههای بسیاری سیستم عامل نهاد یا وزارت خانه ی خود را به لینوکس تبدیل کرده اند مانند وزارت دفاع آمریکا ،‌اداره ی پست آمریکا ،‌نیروهای مسلح ترکیه یا حتی در ایالت کالیفرنیای امریکا نیز برای اداره یامور از این سیستم عامل استفاده می شود. شاید برای شما این پرسش مطرح شده باشد که این ویژگی های لینوکس چیست که این گونه همگان را به سوی لینوکس جذب کرده؟ ما در این جا برخی ویژگی های لینوکس را ذکر می کنیم

 

 

.: ادامه مطلب :.

زمانبندی در لینوکس

سیستم عامل لینوکس از این نوع زمانبندی برای اجرای برنامه ها استفاده می کند به نظرم مهم رسید شما هم که لینوکس رو به عنوان سیستم عامل خانگی یا کاری استفاده می کنید و می خواهید از بعضی جزئیات آشنا شوید آشنا و معرفی کنم
این زمانبندی یکی از قدیمی ترین ، ساده ترین ، عادلانه ترین و رایجترین الگوریتم های زمانبندی است و از نوع غیر انحصاری (preemptive) می باشد. به عبارتی دیگر یک واحد کوچک زمانی به نام کوانتوم زمانی (time quantum) یا برش زمانی تعریف می شود که معمولا بین 10 تا 100 میلی ثانیه است و هر پروسس حداکثر به این میزان می تواند cpu را در اختیار داشته باشد هنگامی که پردازشی cpu را در اختیار دارد دو حالت ممکن است رخ دهد یا انفجار محاسباتی جاری کمتراز عملیات i/o می شود(مانند fcfs) و یا اینکه انفجارمحاسباتی بیشتر از یک کوانتوم زمانی است که در این حالت تایمر یک وقفه به سیستم عامل می دهد و سیستم عامل با تعویض متن cpu را از پردازش جاری گرفته و آن را به ته صف آماده می فرستد ، سپس از ابتدای صف آماده ، پردازش دیگری را جهت اجرا انتخاب می کند.

 

.: ادامه مطلب :.

مديريت حافظه در NET

  در اين مقاله سعي شده است چگونگي ساخته شدن Objectها توسط برنامه ها , چگونگي مديريت طول عمر اشيا در .NET و چگونگي آزاد شدن حافظه هاي گرفته شده توسط Garbage Collector شرح داده شود.
درک مباني کار Garbage Collector:
هر برنامه به نحوي از منابع مشخصي استفاده ميکند. اين منابع ميتوانند فايلها، بافرهاي حافظه، فضاهاي صفحه نمايش، ارتباطات شبکه اي، منابع بانک اطلاعاتي و مانند اينها باشند. در حقيقت در يک محيط شيي گرا هر نوع داده تعريف شده در برنامه معرف يك سري منابع مربوط به آن برنامه هستند. براي استفاده از هر نوع از اين داده ها لازم است که براي ارايه آن نوع مقداري حافظه تخصيص داده شود. موارد زير براي دسترسي به يک منبع مورد نياز است:

 

.: ادامه مطلب :.

سیستم‌عامل شبکه چیست ؟

سیستم‌عامل شبکه (به انگلیسی: Network Operating System) سیستم‌عاملی است که ویژه پشتبانی از شبکه طراحی می‌شود. همین‌طور می‌توان گفت سیستم‌عامل شبکه نرم‌افزاری است که یک شبکه و ترافیک و صف پیام‌های روی آن را کنترل می‌کند. همچنین کنترل دسترسی چندین کاربر به یک منبع بر روی شبکه نظیر یک فایل را بر عهده دارد و عملیات مدیریتی مهمّی نظیر کنترل امنیت را میسّر می‌سازد. سیستم‌عاملهای مبتنی بر سرویس دهنده (Server) علاوه بر کارهای نظارتی، امنیتی و مدیریتی پشتیبانی از کار در شبکه را نیز هم‌زمان برای چندین کاربر فراهم می‌کنند. سیستم‌عاملی که از وجود شبکه آگاه باشد (Network-Aware) می‌تواند امکان دستیابی به منابع شبکه را برای کاربران فراهم سازد. بر خلاف سیستم‌عاملهای تک کاربره این سیستم‌عاملها باید درخواستهای دریافتی از ایستگاه‌های کاری مختلف را پاسخ گویند و جزییاتی چون دستیابی و ارتباطات شبکه، تخصیص و به اشتراک گذاشتن منابع، محافظت داده‌ها و کنترل خطاها را نیز مدیریت کنند . . .

.: ادامه مطلب :.

شبكه‌ چيست ؟

شبكه‌ مجموعه‌اي‌ از سرويس‌ دهنده‌ها و سرويس‌ گيرنده‌هاي‌ متعددي‌ مي‌باشد كه‌به‌ يكديگر متصل‌ هستند. در اين‌ بين‌ سرويس‌ دهنده‌ها (server) نقش‌ سرويس‌ دهنده‌ و خدمات‌ دهي‌ وسرويس‌ گيرنده‌ها (Client) نقش‌ سرويس‌ گيرنده‌ يا همان‌ مشتري‌ را بازي‌ مي‌كنند.شبكه‌ مجموعه‌اي‌ از سرويس‌ دهنده‌ها و سرويس‌ گيرنده‌هاي‌ متعددي‌ مي‌باشد كه‌به‌ يكديگر متصل‌ هستند. در اين‌ بين‌ سرويس‌ دهنده‌ها (server) نقش‌ سرويس‌ دهنده‌ و خدمات‌ دهي‌ وسرويس‌ گيرنده‌ها (Client) نقش‌ سرويس‌ گيرنده‌ يا همان‌ مشتري‌ را بازي‌ مي‌كنند.

انواع‌ شبكه‌: شبكه‌ها را مي‌توان‌ به‌ دو دسته‌ي‌ «شبكه‌هاي‌ محلي‌» LAN و شبكه‌هاي‌ بزرگ‌تر از آن‌(WAN) تقسيم‌ كرد.

شبكه‌هاي‌ محلي‌: Local Area Network اين‌ نوع‌ شبكه‌ها به‌ شبكه‌هاي(‌ (LAN) معروف‌ هستند. شبكه هاي محلي معمولا ميزبان 2 تا 20كامپيوتر و در غالب Work Group ميباشند. سرعت اين نوع شبكه بسيار زياد است (معمولا 100MB Per Sec) و مي توان حجم داده هاي بالا را در مدت بسيار كم انتقال داد.

 

.: ادامه مطلب :.

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد

مطالب قبلي





Copyright © 2009-20010 Loxblog.com All Rights Reserved . Designed by Loxblog.com

amoozesh-osn

سید امیر محمد میرصفی

amoozesh-osn

http://amoozesh-osn.loxblog.com

وبلاگ تخصصی سیستم عامل شبکه

وبلاگ تخصصی سیستم عامل شبکه

وبلاگ تخصصی سیستم عامل شبکه

به وبلاگ من خوش آمدید .:Operation System Net:.

وبلاگ تخصصی سیستم عامل شبکه

ابزار پرش به بالا