Create your flash banner free online
وبلاگ تخصصی سیستم عامل شبکه

چیست؟ DCOM

Distributed Com يا DCom پروتکلي است که امکان ارتباط مستقيم بين عناصر نرم افزاري موجود در يک شبکه با يکديگر را فراهم مي نمايد و با پورت شماره 135 قابل شناسايي مي باشد. پروتکل DCom قبلا OLE Network نامیده می شد.


 

فعال بودن و يا عدم فعال بودن اين سرويس از چند طريق قابل بررسي مي باشد . . .

.: ادامه مطلب :.

چیست Kerberos

کربروس (Kerberos) یک قانون(Protocol) اعتبارسنجی در شبکه است و برای انجام اعتبارسنجی های قوی، در برنامه های کاربر- کارگزار(Client - Server) تعبیه شده است. این قانون توسط دانشگاه MIT طراحی و پیاده سازی شده است.
کربروس یک قانون رایگان است (مانند BSDها) و تحت قانون حق مؤلف (Copyright) می توانید از آن استفاده کنید.

نکته جالبی که در مورد واژه کربروس وجود دارد این است که کربروس یک سگ سه سر است که از دروازه ی جهنم محافظت می کند. البته کمی املای آن فرق دارد (Cerberus) ولی همان مفهوم مدنظر بوده است.

به ادامه مطلب بروید

.: ادامه مطلب :.

سال نو مبارک

لحظه تحویل سال 1391 شمسی به ساعت رسمی جمهوری اسلامی ایران :

روز سه شنبه 1 فروردین 1391 هجری شمسی

 

ساعت 8 و 44 دقیقه و 27 ثانیه

مطابق با 27 ربیع الثانی 1433 هجری قمری 20 مارس 2012 میلادی

 


توپولوژی شبکه و انواع سيستم عامل های سرور

نوع مقاله : شبکه
سطح مقاله : مبتدی
آاربران : دانشجویان کامپيوتر
Pictures: Net+ Study Guide / Syngress Inc.
استفاده از کامپيوتر بدون داشتن دانش سطحی در ارتباط با شبکه و شبکه های
کامپيوتری امری است غير ممکن. این روزها اکثر کاربران کامپيوترهای شخصی با لغاتی

(به صورت PDF آماده دانلود می باشد)

 

.: ادامه مطلب :.

در ویندوز سرور چیست RAID 6 یا Disk Striping with Double Distributed Parity

RAID 6 بلوکهای اطلاعاتی و همچنین بیت توازن (Parity) را همانند RAID 5 در یک آرایه تقسیم می کند. در RAID 6 به جای یک بیت توازن دو مجموعه از بیت های توازن اطلاعاتی را برای هر گروه از داده نگهداری می کند. نتیجه این عمل بهبود آرایه های تلرانس خطا می باشد. RAID 6 در عمل هنگام نوشتن بیت های توازن دارای سرعت کمتری نسبت به RAID 5 باشد اما در هنگام خواندن اطلاعات به صورت تصادفی بسیار سبکتر و سریعتر در بین اطلاعات منتشر شده در بیش از یک دیسک نسبت به RAID 5 خواهد بود.

RAID 6 حداقل به 4 درایو جهت پیاده سازی نیاز دارد.

مزایا:

داده روی یک سطح بلوک در میان یک مجموعه از درایوها به همان روش همانند RAID 5 تقسیم می شود ولی در دومین مجموعه از بیت توازن محاسبه و همچنین نوشتن در سرتاسر تمامی درایوها انجام می شود. RAID 6 تلرانس خطا و همچنین تلرانس خرابی درایو را پیشنهاد می دهد.همچنین تحمل از کار افتادن همزمان چندین درایو را برای ماموریت برنامه های حیاتی را به صورت ایده آل فراهم می کند.

معایب:

RAID 6 به یک کنترلر کامل برای پیاده سازی و جبران کردن سربار محاسبه بیت توازن دو تایی نیاز دارد. همچنین به N+2 درایو برای پیاده سازی ساختار دو بعدی بیت توازن احتیاج دارد. از نو بنا کردن ای حالت به طور مشخص بر روی کارایی سیستم تاثیر خواهد داشت.

برنامه های کاربردی پیشنهادی بر روی این حالت:

نگهداری و ذخیره سازی سازمانها
گرفتن نسخه پشتیبان دیسک به دیسک
نرم افزارهایی ویدئویی با کارایی کیفیت بسیار بالا
پشتیبان گیری ثابت محتوا یا آرشیوی
مقبولیت قوانین ذخیره سازی
فاجعه ذخیره بازیابی اطلاعات

شبکه های کامپیوتری ، نتورک پروف ، آموزش شبکه ، RAID 6
شبکه های کامپیوتری ، نتورک پروف ، آموزش شبکه ،

(بقیه در ادامه مطلب . . .)

.: ادامه مطلب :.

شش گام براي ساخت يك پلان در Windows Server 2008

گام اول : تعريف و تخمين

اولويتهاي سازمان شما چه ميباشند؟ براي شناخت اين موضوع خود را بيشتر با اهداف سازماني آشنا سازيد و اطمينان حاصل كنيد كه براي پياده سازي پلان خود و تهيه مقدمات ، مجوزهاي لازم را از مديران مرتبط اخذ خواهيد كرد. بررسي كنيد كه در كار خود با چه مشكلاتي درگير هستيد. مشخص كنيد كه كار شركت يا سازمان شما تا چه زماني ميتواند بدون دسترسي به سيستمهاي انفورماتيكي كار كند. هر زمان كه نيازها را شناختيد و مدت زمان لازم را هم براي آنها در نظر گرفتيد آنگاه كار طراحي پلان هم احرايي تر ميشود ، هم بهتر مديريت ميشود و هم مقرون به صرفه تر درمي آيد. اغلب موارد اصلي براي شركتهاي كوچك عبارتند از : اول حفظ جريان سرمايه گذاري و درآمدي ، دوم حفظ ارتباطات (تلفنها ، email) ، سوم حفظ رضايت مشتريان (وب سايت / خدمات / ارسال) و چهارم كنترل تراكنشها (حسابداري / مالي).         

        (بقیه در ادامه مطلب)

.: ادامه مطلب :.

کتاب هکر قانونمند

 عکس

نام کتاب: هکر قانونمند CEH
نویسنده: محسن آذرنژاد
تعداد صفحات: 238
فرمت کتاب: PDF
زبان کتاب: فارسی


توضیحات:
آزمون و مدرک بین المللی CEH مخفف Certified Ethical Hacker متعلق به EC-Council یا International Council of Electronic Commerce Consultants می باشد.تاسیس این سازمان با استناد به این واقعیت صورت گرفته است که دنیای فن آوری اطلاعات به سوی تجارت الکترونیک در حال حرکت می باشد و لذا مدارک و دوره های EC-Council نیز بر اساس ترکیب تجارت و آموزش فنی و ایجاد بستر مناسب جهت دستیابی به یک کسب و کار موفق بنا نهاده شده است. مدرک هکر قانونمند یا CEH بر روی تکنیک ها و تکنولوژی های هک از دیدگاه دفاعی تکیه می نماید. تکنیک های هکینگ شامل راه ها و روش هایی می باشد که طی آن برنامه ها به نحوی طراحی می گردند که کارهایی فراتر از آنچه از آنها انتظار می رود را در جهت سیاست ها و پروسه های امنیتی، انجام دهند.این دوره افراد را با چک لیست های امنیتی آشنا نموده و توانایی بررسی سیستم امنیتی موجود، ابزار شناسایی نقاط ضعف سیستم و بالاتر از همه کلیه متدلوژی های تعیین وضعیت امنیت یک سازمان توسط تست های نفوذ را به افراد اعطا می نماید. انجام در آمریکا و اکثر کشورهای جهان جرم محسوب می گردد اما انجام تست های هک که توسط متخصصین و هکرهای قانونمند و طبق درخواست سازمان ها صورت می گیرد کاملا قانونی بوده و جهت تشخیص نقاط ضعف سیستم ها انجام می گیرد. در کتاب بی نظیری که اینبار برای کاربران آماده شده در بیش از دویست صفحه با روش های هک قانونمند آشنا خواهید شد.

(این فایل به صورت PDF آماده دانلود می باشد) 

.: ادامه مطلب :.

دانلود کتاب آموزش متوسط شبکه


نام کتاب: آموزش متوسط شبکه
نویسنده: رضا بهرامی
تعداد صفحات: 175
فرمت کتاب: PDF
زبان کتاب: فارسی

توضیحات:
شبکه‌های رایانه‌ای مجموعه‌ای از کامپیوترهای مستقل متصل به یکدیگرند که با یکدیگر ارتباط داشته و تبادل داده می‌کنند. مستقل بودن کامپیوترها بدین معناست که هر کدام دارای واحدهای کنترلی و پردازشی مجزا بوده و بود و نبود یکی بر دیگری تاثیرگذار نیست. یک شبکه رایانه‌ای اجازه به اشتراک گذاری منابع و اطلاعات را میان دستگاه‌های متصل شده به هم را می‌دهد. در کتاب آماده شده در سطح متوسط با شبکه های کامپیوتری آشنا خواهید شد.

 

.: ادامه مطلب :.

شبکه و مایکروسافت


 

اتصال به یک رایانه از راه دور با پروتکل RDP - Remote Desktop Protocol

امکان RDP Through Web یا Remote Desktop Web Connection پیاده سازی همان اتصال از راه دور است از طریق یک صفحه وب ساده !


برای نصب این برنامه یا قابلیت وارد Add/Remove Programs شده و به آدرس زیر رفته و تیک Remote Desktop Web Connection را بزنید. (چند تیک دیگر هم که پیش*نیازهای این برنامه هستند اتوماتیک خورده می*شود).

.: ادامه مطلب :.

دلایل ایجاد سیستم عامل سرور ؟

در فرهنگ رایانه سیستم عامل (به انگلیسی: Operating System) نرم‌افزاری است که مدیریت منابع رایانه را به عهده گرفته و بستری را فراهم می‌سازد که برنامه‌های کاربردی اجرا شده و از خدمات آن استفاده کنند.

دلایل ایجاد سیستم عامل
یک سیستم کامپیوتری پیشرفته از یک یا چند پردازنده، مقداری حافظه اصلی، دیسک‌ها، چاپگرها، صفحه‌کلید، صفحه‌نمایش، واسط‌های شبکه‌ای و دیگر دستگاه‌های ورودی و خروجی تشکیل شده‌است. اگر سیستم یکپارچه‌ای برای مدیریت این منابع وجود نداشته باشد، هر برنامه باید به تنهایی این کار را انجام دهد. سیستم عامل یک لایه نرم‌افزاری فراهم می‌کند که وظیفه مدیریت منابع سیستم را از دوش برنامه‌های کاربردی رهانیده و کار برنامه‌نویسی را ساده‌تر می‌نماید.

.: ادامه مطلب :.

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد

مطالب قبلي





Copyright © 2009-20010 Loxblog.com All Rights Reserved . Designed by Loxblog.com

amoozesh-osn

سید امیر محمد میرصفی

amoozesh-osn

http://amoozesh-osn.loxblog.com

وبلاگ تخصصی سیستم عامل شبکه

وبلاگ تخصصی سیستم عامل شبکه

وبلاگ تخصصی سیستم عامل شبکه

به وبلاگ من خوش آمدید .:Operation System Net:.

وبلاگ تخصصی سیستم عامل شبکه

ابزار پرش به بالا